Natalia Kukulska prezentuje drugi singiel z albumu „Czułe Struny”

Nowy album Natalii Kukulskiej „Czułe struny”, którego premiera zaplanowana jest na 28 sierpnia to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydawnictw muzycznych tego roku! 


Po świetnie przyjętym zarówno przez fanów wokalistki, jak i miłośników muzyki klasycznej, utworze „Czułe struny [Polonez As-dur]”, Artystka prezentuje kolejną odsłonę albumu. „Z wyjątkiem nas [ Etiuda E-dur]” to kompozycja Fryderyka Chopina w aranżacji Krzysztofa Herdzina, do której słowa napisała Mela Koteluk.

Jak mówi sama Natalia: Temat Etiudy E-dur op. 10 nr 3 Fryderyka Chopina zawsze wydawał mi się niezwykle śpiewny. Za tą melodią kryje się coś malarskiego, otwierający oczy wyobraźni soczysty opis przyrody. Zarazem jego dramaturgia prowadzi do kulminacji, która napawa jakąś przeszywającą na wskroś refleksją. Mam nadzieję, że ta romantyczna odsłona albumu, zaostrzy apetyt na całość. Piękna, filmowa aranżacja symfoniczna mistrza Krzysztofa Herdzina i słowa wspaniałej artystki Meli Koteluk dotykają czegoś wrażliwego, przenoszą nas „daleko stąd i blisko tak”. Obraz, który powstał do tego utworu ukazuje symbolicznie upadek i tęsknotę za pięknem, dewaluację wartości i osamotnienie w odczuwaniu. Refleksjom wtóruje piękne i głębokie brzmienie Sinfonii Varsovii, za którego efekt odpowiada Leszek Kamiński.

Punktem wyjścia dla reżyserki teledysku – Olgi Czyżykiewicz, okazał się obraz wybitnego przedstawiciela Młodej Polski- Józefa Mehoffera.
„W moim odczuciu utwór mówi o przemijaniu, stracie… Natychmiast na myśl przyszedł mi obraz Mehoffera „Dziwny ogród”, który nie tylko wizualnie wpisywał się idealnie w utwór, ale przede wszystkim pod względem treści i znaczenia. Obraz ten mimo sielskiego klimatu, kryje w sobie wiele niepokojących symboli, postaci. Dodatkowo był nieoczywistym komentarzem malarza do czasów, w których żył.Chciałam aby teledysk, prócz estetycznego nawiązania do niego był swojego rodzaju komentarzem naszej rzeczywistości  Mam nadzieję, że uruchomi w widzu czułe struny i nieoczywiste treści…” wyjaśnia Olga.


„Czułe struny”

Okładka albumu „Czułe Struny” | grafika: Adam Żebrowski


Album „Czułe struny”, który ukaże się 28 sierpnia, dostępny jest już w przedsprzedaży. Wydawnictwo od kilku tygodni okupuje czołówkę zestawienia Bestsellerów Empiku.


To największa artystyczna produkcja na naszym rynku fonograficznym jak również wydarzenie bez precedensu na świecie. 


Wybrane dzieła Fryderyka Chopina po raz pierwszy zostały opracowane w formie utworów symfonicznych, do których powstały teksty. Dostały one nową, wielowarstwową oprawę od pięciu najlepszych polskich kompozytorów i aranżerów: Krzysztofa Herdzina, Nikoli Kołodziejczyka, Adama Sztaby, Pawła Tomaszewskiego oraz Jana Smoczyńskiego. Pod ich batutą zabrzmiała nasza najwybitniejsza orkiestra – Sinfonia Varsovia. Obok orkiestry pojawiają wspaniali muzycy, m.in. Robert Kubiszyn, Michał Dąbrówka, Piotr Wrombel. Dodatkowym zaszczytem jest gościnny udział wybitnego pianisty, Janusza Olejniczaka, którego wykonania Chopina docenia cały świat. Za reżyserię dźwięku i mix utworów odpowiedzialny jest niezwykle ceniony Leszek Kamiński.


W nagranie „Czułych strun” twórczo i wykonawczo zaangażowanych było blisko 100 osób. 

Jednym z pretekstów do powstania albumu jest jubileusz 210. urodzin Fryderyka Chopina, który przypada na bieżący rok. Inicjatywa tego wydawnictwa oraz pomysł połączenia wszystkich podmiotów muzycznych wyszły od Natalii Kukulskiej, która wykonuje utwory Chopina w nowej odsłonie i jest autorką połowy tekstów na ten album. Obok niej, za warstwę liryczną odpowiadają cenione autorki i artystki, które wokalista zaprosiła do tego projektu, a są to: Mela Koteluk, Kayah, Gaba Kulka, Natalia Grosiak (Mikromusic) i Bovska.


„Dotykamy muzyki Fryderyka Chopina. Muzyki niezwykle kunsztownej i pomnikowej. Na pewno wymaga to odwagi, ale jeżeli w muzykę wkłada się całe serce, profesjonalizm i spotykają się ludzie o takich wrażliwościach i talentach, jak moi goście, może z tego wyjść coś pięknego, nowego, a zarazem przypominającego nam o wielkości pierwowzoru.”  – Natalia Kukulska