Twórcy gry The Sandbox połączyli siły z wytwórnią Warner Music Group. tworząc wyjątkową propozycję dla fanów legendarnego Notoriousa B.I.G.
„Breakin’ B.I.G.” jest ukłonem w stronę ukochanych gier side-scrolling z lat 90., wprowadzając graczy do dzielnicy, w której niepodzielnie rządzi The Notorious B.I.G. Nowa gra przywołuje czasy, gdy Biggie dominował w rozgłośniach radiowych i przybliża wielkiego hiphopowego gwiazdora współczesnym fanom muzyki w zupełnie nowy sposób. Wszystko stanowi jednocześnie hołd dla brooklyńskich korzeni rapera i formacji Junior M.A.F.I.A.
„Breakin’ B.I.G.” to dwuwymiarowa gra w oldschoolowym stylu, wypełniona muzyką z lat 90. i osadzona na Brooklynie. Gracz wciela się w rolę aspirującego rapera z głębokim podziwem dla Biggiego, dążącego do osiągnięcia sukcesu w branży muzycznej. W tym celu gracz współpracuje zBiggiem i innymi postaciami, aby wykonać zadania niezbędne do zdobycia jego szacunku. Chodzi na przykład o rewitalizację Brooklynu, konfrontację z tymi, którzy ośmielają się kwestionować wpływ rapera i pomaganie legendzie hip-hopu w osiągnięciu jeszcze większego sukcesu.
The Notorious B.I.G. jest jednym z najbardziej szanowanych artystów hiphopowych wszech czasów, więc jesteśmy zaszczyceni, że możemy dołączyć do jego trwałego dziedzictwa dzięki naszej współpracy z Warner Music Group. Jestem podekscytowany tym, że nasi gracze będą mogli odkrywać bogate środowisko Brooklynu z klimatem inspirowanym arkadami, niepodobnym do niczego, co zrobiliśmy wcześniej. Fani będą wchodzić w interakcje z Biggiem w zupełnie nowy sposób, zanurzając się w przygodę z lat 90. XX w. – mówi Sebastien Borget, dyrektor operacyjny i współzałożyciel The Sandbox.
Lata 90. XX w. były nowoczesną, kultową dekadą podobną do lat 20. ubiegłego wieku. Żaden artysta nie reprezentuje stylu lat 90. bardziej niż Biggie. Przenosząc atrakcyjność gry side-scrolling w stylu lat 90. z muzyką Biggiego na innowacyjną platformę Web3, sprawiamy, że jego świat będzie nadal cieszył dawnych, oddanych fanów a zarazem będzie odkrywany przez dzisiejsze nowe pokolenie sympatyków w świeży, innowacyjny sposób – dodaje Elliot Osagiezarządzający spuścizną rapera.
Na początku ubiegłego roku The Sandbox i Warner Music Group, w ramach partnerskiej współpracy, stworzyli pierwsze muzyczne uniwersum w grze, uwzględniając artystów z katalogu WMG, w tym Sueco i jego doświadczenie „Split Personalities”, które było jednym z trzech najczęściej odwiedzanych doświadczeń na platformie w 2022 roku.