Pod koniec stycznia 2016 roku mogliśmy się cieszyć wznowieniami wspaniałych płyt legendarnego Phila Collinsa, „Face Value” i „Both Sides”. Niebawem, bo 26 lutego 2016 roku, ukażą się następne dwie pozycje w ramach serii wznowień, nazwanej fragmentem tekstu z megahitu „Against All Odds” – „Take A Look At Me Now”.
Jeszcze przed końcem lutego 2016 będziemy mogli cieszyć się ze zremasterowanych, przygotowanych z udziałem Phila Collinsa, wznowień płyt „Hello, I Must Be Going!” oraz „Dance Into The Light”.
Pierwsza miała oryginalnie premierę w 1982 roku i była następczynią wspomnianej „Face Value”. Na tej płycie znalazła się przeróbka kompozycji, która była jednym z hitów żeńskiej formacji The Supremes – „You Can’t Hurry Love”. Wersja Phila Collinsa także okazała się wielkim przebojem. Brzmienie albumu było bardziej organiczne, mniej zdominowane przez syntezatory. Płyta „Hello, I Must Be Going!” wielokrotnie pokryła się na świecie platyną oraz otrzymała nominację do BRIT Awards oraz do Grammy.
Album „Dance Into The Light” ukazał się pierwotnie w 1996 roku. Także na tym wydawnictwie znalazły się piosenki, które dołączyły do bogatej już wtedy listy hitów Phila Collinsa. Były to przede wszystkim kompozycja tytułowa, ozdobiona przezabawnym teledyskiem z Dannym De Vito w roli głównej „Wear My Hat”, a także „Oughta Know By Now”. Anglik, sam będący wybitnym perkusistą, wzbogacił brzmienie o liczne elementy perkusyjne, nawiązujące do tradycji afrobeatu. Ciekawie Collins zinterpretował klasyk Boba Dylana „The Time They Are A-Changin'”, który album zamyka.
Reedycje zostały wzbogacone przez Phila Collinsa wersjami demo, wykonaniami koncertowymi piosenek oraz utworami ze stron B singli.
„Zawsze byłem dumny z moich piosenek w wersjach demo i zamieszczałem je jako strony B singli, z paroma wyjątkami. Unikałem ich na składankach. Przygotowując reedycje, skupiłem się bardziej na tym, jak pięknie piosenki te ewoluowały podczas wykonywania na żywo, niż na tym, jak powstawały” – wyjaśnia Phil Collins.
Obydwie płyty zostały zremasterowane przez nominowanego do Grammy inżyniera dźwięku Nicka Davisa, który wykonał fantastyczną pracę przy boxie Genesis „1970-1975”. Albumy ukażą się jako 2CD w digipaku, w formie plików cyfrowych oraz na 180-gramowych winylach
Podobnie jak w przypadku reedycji „Face Value” i „Both Sides”, zmienione zostały okładki. Na wznowieniach będzie można zobaczyć obecny wizerunek Phila Collinsa, który przed kilkoma miesiącami zapozował do zdjęć dokładnie tak samo jak przed laty.
Dokładna zawartość reedycji:
„Hello, I Must Be Going!”
- I Don’t Care Anymore
- I Cannot Believe It’s True
- Like China
- Do You Know, Do You Care?
- You Can’t Hurry Love
- It Don’t Matter To Me
- Thru These Walls
- Don’t Let Him Steal Your Heart Away
- The West Side
- Why Can’t It Wait ‘Til Morning?
Bonusy (tylko CD i digital)
- I Don’t Care Anymore – live
- I Cannot Believe It’s True – live
- Like China – live
- You Can’t Hurry Love – live
- It Don’t Matter To Me – live
- The West Side – live rehearsal
- People Get Ready – live
- Thru These Walls – live
- It’s Alright – live
- Oddball – demo of Do You Know, Do You Care?
- Don’t Let Him Steal Your Heart Away – demo
„Dance Into The Light”
- Dance Into The Light
- That’s What You Said
- Lorenzo
- Just Another Story
- Love Police
- Wear My Hat
- It’s In Your Eyes
- Oughta Know By Now
- Take Me Down
- The Same Moon
- River So Wide
- No Matter Who
- The Times They Are A-Changin
Bonusy (tylko CD i digital)
- Dance Into The Light – live
- Just Another Story – live
- Wear My Hat – live
- River So Wide – live
- Take Me Down – live
- Lorenzo – demo
- That’s What You Said – demo
- Another Time (B-side)
- It’s Over (B-side)
- I Don’t Wanna Go (B-side)