W ramach audycji „Filharmonia w Dwójce” Program 2 Polskiego Radia proponuje słuchaczom aż sześć muzycznych wieczorów tygodniowo. Dodatkowo przed każdym koncertem dziennikarze muzyczni stacji rozmawiają z dyrygentem lub solistami, a w programie często znajdują się wykonania Polskiej Orkiestry Radiowej (obecnie Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie). Emisja od poniedziałku do piątku od godz. 19.00, a w niedziele od godz. 18.00.
„Filharmonia Dwójki” to największa „sala koncertowa” w kraju. Codziennie występują w niej gwiazdy. – Prezentujemy koncerty z najbardziej prestiżowych scen Europy i świata, transmitujemy najważniejsze wydarzenia polskich festiwali muzycznych – mówią prowadzący audycję. W środy najczęściej emitowana jest w niej muzyka dawna, a w czwartki – nowe nurty muzyki współczesnej. Piątki zarezerwowane są na koncerty sezonu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, a niedziele to czas Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie. – Ale to tylko ogólne reguły – życie muzyczne jest wszak przebogate i rozwija się dynamicznie – dodają dziennikarze Dwójki, którzy przypominają, że tylko w tym paśmie można słuchać koncertów z Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Sacrum Profanum, Misteriów Paschaliów, czy Warszawskiej Jesieni.
Aktualnie Dwójka w swojej flagowej audycji przypomina najlepsze koncerty w rodzimych wykonaniach – wszystko po to, by wesprzeć polskich artystów, nie mających obecnie możliwości występowania przed publicznością. Dodatkowo stacja zadbała o to, żeby słuchacze mogli posłuchać autorskiej zapowiedzi koncertu w wykonaniu bohaterów każdego z muzycznych wieczorów, czyli dyrygentów lub solistów. Takie telefoniczne, nagrane rozmowy poprzedzają każdy koncert. Do tej pory wyemitowane zostały rozmowy m.in. z Agnieszką Duczmal, Jerzym Maksymiukiem, Antonim Witem, Jackiem Kaspszykiem, Pawłem Mykietynem, Martyną Pastuszką.
W najbliższych dniach w „Filharmonii Dwójki” wyemitowane zostaną m.in.:
poniedziałek 27 kwietnia (godz. 19.30): Koncert Inauguracyjny XI Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego (2018): Witold Lutosławski Mała suita na orkiestrę kameralną; Józef Haydn Koncert wiolonczelowy D-dur; Piotr Czajkowski Wariacje na temat rokoko na wiolonczelę i orkiestrę; David Popper Requiem-Adagio na trzy wiolonczele; wyk. Antonio Meneses, Kenji Nakagi, Zuzanna Sosnowska – wiolonczele, AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, dyr. Marek Moś. Koncert poprzedzi rozmowa z Zuzanną Sosnowską.
wtorek 28 kwietnia (godz. 19.30): Koncert Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Łukasza Borowicza (2008): Robert Schumann I Symfonia B-dur op. 38 „Wiosenna”, IV Symfonia d-moll op. 120. W audycji rozmowa z Łukaszem Borowiczem.
środa 29 kwietnia (godz. 19.30): Koncert Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Łukasza Borowicza (2008): Robert Schumann II Symfonia C-dur op. 61, III Symfonia Es-dur op. 97 „Reńska”. W audycji rozmowa z Łukaszem Borowiczem.
czwartek 30 kwietnia (godz. 19.30): Koncert orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Marca Minkowski’ego, solista: Leszek Możdżer – fortepian (2009): Leonard Bernstein Kandyd –uwertura do operetki, Tańce symfoniczne z musicalu West Side Story; George Gershwin – Błękitna rapsodia, Amerykanin w Paryżu; John Adams – Fearfull symetries. W audycji rozmowa z Januszem Marynowskim, szefem Sinfonii Varsovii.
piątek 1 maja (godz. 19.30): Koncert Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Kazimierza Korda, solista: Gil Shaham – skrzypce (1993/1996): Johannes Brahms Koncert skrzypcowy D-dur op. 77, Piotr Czajkowski V Symfonia e-moll op. 64. W audycji rozmowa z Kazimierzem Kordem i Gilem Shahamem.
niedziela 3 maja (godz. 18.00): Koncert muzyki polskiej z Filharmonii Narodowej (1996/ 2001): Stanisław Moniuszko Uwertura fantastyczna „Bajka”; Ignacy Jan Paderewski Koncert fortepianowy a-moll op. 17; Wojciech Kilar Missa pro pace, wyk. Piotr Paleczny – fortepian, Izabela Kłosińska – sopran, Jadwiga Rappe – alt, Charles Daniels – tenor, Romuald Tesarowicz – bas, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Chór Filharmonii Narodowej, dyr. Kazimierz Kord.