Requiem Festiwal / I edycja / Warszawa, 24-26.09.2015

Requiem_plakatWytwórnia płytowa Requiem Records, Fugazi Music Club i Narodowe Centrum Kultury (NCK) zapraszają na pierwszą edycję Requiem Festiwal. Impreza zostanie zorganizowana dla uczczenia 20 rocznicy powstania niezależnej wytwórni płytowej Requiem Records. Festiwal odbędzie się w dniach 24 – 26 września w warszawskich klubach LAB i Fugazi. 

Założyciel i szef Requiem Records – Łukasz Pawlak: „Do udziału w festiwalu zaprosiłem 15 zespołów, z czego połowa to artyści z tzw. „Archive Series”, np. legenda Trójmiejskiej Sceny Alternatywnej z lat 80. – grupa Pancerne Rowery czy klasycy polskiego industrialu – Rigor Mortiss. Celowo w kontrze wystąpią młodzi artyści, który mają możliwość „zmierzyć” się z ludźmi tworzącym podwaliny pod współczesną muzykę alternatywną. Dobór stylistyczny ukierunkowany jest na „nową falę” w bardzo szerokich jej odmianach. „Falę”, która wzbierała w czasach głębokiego PRL. Koncertom towarzyszyć będzie wystawa okładek, zinów, plakatów, etc., jakie przez te wszystkie lata powstawały w Requiem Records”. 

Jednodniowe bilety na festiwal kosztują 30 zł, zaś dwudniowe karnety – 50 zł i są już do nabycia na Ticketpro.pl oraz w bileteriach sieci Ticketpro (m.in. w salonach Empik, Media Markt i Saturn). 

24.09. LAB The Live Act Bar (Bracka 25) – wstęp wolny: 

Krem, Modernmoon, Augen X

25.09. Fugazi Music Club (Mińska 65): 

C.H. District, Vökuro, Klimt, Adre’n’alin, Job Karma, DAS MOON

26.09. Fugazi Music Club (Mińska 65): 

Szepty i Krzyki, Jude, Kinsky, Düsseldorf, Pancerne Rowery, Rigor Mortiss

Oficjalne wydarzenie na Facebook: https://www.facebook.com/events/796932363756504/ 

Requiem Records: https://www.facebook.com/requiemstudio 

Fugazi Music Club: https://www.facebook.com/FugaziMusicClub 

Narodowe Centrum Kultury: http://www.nck.pl/ 

Oficjalna strona festiwalu: http://festiwal.requiem-records.com/ 

KREM to warszawskie trio, które kilka lat temu powstało z inicjatywy klawszystki i wokalistki Wiki Królikowskiej. Ich muzykę najlepiej określić jako miks klasycznego synthpopu, polskiej nowej fali lat 80. oraz współczesnej elektroniki, uzupełnionej odważnymi tekstami o digitalizacji uczuć. Krem obecnie kończy nagrania do swojego debiutanckiego albumu w Izabelin Studio, pod okiem Andrzeja Puczyńskiego.

https://www.facebook.com/kremzespol

MODERNMOON – żeński duet, który tworzą Michalina Maria i Hilda Hertz. Syntetyczne brzmienie elektroniczne i głos z innego wymiaru. Posłuchaj co dzieje się w nocy, na ulicach Metropolis, pod czujnym okiem lasera, w zimnym uścisku androida. Piosenki o miłości, śmierci, meduzach, benzynie i podróżach na księżyc.

https://www.facebook.com/modernmoonmodernmoon

AUGEN X to zestaw czterech względnie różniących się między sobą postaci. Dyskotekowe rytmy przewijają się z mocnym brzmieniem, psychodeliczną aurą, elektronicznym cięciem i punkowym niezrównoważeniem. Wszystko to w jednym momencie odbija się od podstaw popu lat 80., nadając tamtym czasom nowego smaku w powiewie współczesności.

https://www.facebook.com/augenx

C.H.DISTRICT – istniejący od 1998 roku projekt Mirosława Matyasika, łączący industrialne brzmienia ze współczesnymi produkcjami spod znaku inteligentnej elektroniki. C.H. District ma na swoim koncie kilka pełnowymiarowych albumów wydanych nakładem M-Tronic, Tympanik Audio czy Requiem Records.

https://www.facebook.com/pages/chdistrict/176181450162

VÖKURÓ to powstały w maju 2013 r. kolektyw z Warszawy. Ich muzyka to dream pop połączony z alternatywnym rockiem, trip hopem, muzyką psychodeliczną, etno i elektroniczną. Określają swoją muzykę jako metafizyczną podróż w głąb samych siebie, z tekstami inspirowanymi twórczością Williama Blake’a, Jamesa Joyce’a, Stanleya Kubricka oraz ich własnymi pokręconymi snami.

https://www.facebook.com/vokurokolektyw

KLIMT – solowy projekt Antoniego Budzińskiego (gitarzysty grupy Saluminesia). Artysta ma na koncie trzy albumy „Jesienne odcienie melancholii” (Requiem, 2008 r.), „Agape” (Polskie Radio, 2011 r.) i „Genesa” (Requiem 2015 r.). Klimt wziął udział w kolektywie międzynarodowym Pure Phase Ensemble u boku takich artystów jak Ray Dickaty (ex–Spiritualized) oraz Jamie Harding (Marion).

https://www.facebook.com/klimtpl

ADRE’N’ALIN – producent, pianista, wokalista, kompozytor oraz autor tekstów. Człowiek z fortepianem, który między klawisze wplata dodatkowo mniej lub bardziej dyskretne nuty elektronicznej dekadencji. Adre’n’Alin to klasyka vs. elektronika, kosmos vs. atom, adrenalina vs. spokój. Męski Adre spotyka kobiecą Alin, tworząc Adre’n’Alin.

https://www.facebook.com/AdreAndAlin

JOB KARMA – wrocławski projekt audiowizualny założony w 1997 r. Grupę tworzą: Maciej Frett i Aureliusz Pisarzewski, zaś za stronę wizualną odpowiedzialny jest Arkadiusz Bagiński. Ich muzyka jak podkreślają krytycy to „FILM DLA USZU” – bardzo plastyczna i obrazowa, stanowiąca idealną ścieżkę dźwiękową do nieistniejącego filmu.

https://www.facebook.com/jobkarma

DAS MOON to obecnie czołowy zespół na polskiej scenie electro–pop. Potężna dawka syntezatorów z domieszką nowofalowego brzmienia gitar i surowych instrumentów perkusyjnych oraz hipnotyzujący głos wokalistki Daisy K. Podczas koncertu zagrają swoje najbardziej znane utwory z dwóch płyt m.in. „I Like it”, „Colours” i „Street”.

https://www.facebook.com/dasmoonband

SZEPTY I KRZYKI proponują słuchaczom to energetyczną, to nastrojową mieszankę rocka alternatywnego i elektroniki. Teksty zaś, a właściwie wiersze Artura Szuby, to bardzo osobiste opowieści o wzrastaniu, przemijaniu, wyobcowaniu, uczuciach, przeplatających się światach snu i jawy, potyczkach z abstrakcyjnym absolutem lub przeciwnie, z własną, realną słabością.

https://www.facebook.com/szeptyikrzyki

JUDE – to zespół, który daje brutalną muzykę prymarnych instynktów. Moc w stałej konfrontacji z mutacją, zniszczeniem i chorobą. Hałas Jude nie jest neutralny, jest jednym ze środków wyrazu, wraz z grafiką, video, słowem, drukiem etc. Łódź, od 1993. Niezmiennie, głową o ścianę.

https://www.facebook.com/einjude

KINSKY – jedno z najważniejszych zjawisk alternatywnej sceny muzycznej. Powstał w 1992 roku i zdążył wydać jedną płytę – „Copula Mundi”. Mimo to zasłużył na okrzyknięcie go „najbardziej progresywnym zespołem lat dziewięćdziesiątych”. Powrócił po 19 latach milczenia w wielkim stylu!

https://www.facebook.com/kinskyband

DÜSSELDORF to jeden z pierwszych zespołów z kręgu elektronicznej nowej fali. Utworzony w 1989 roku przez muzyków katowickiego Nowego Horyzontu: Adama Białonia (voc.) i Adama Radeckiego (synths). Jako jedni z pierwszych w Polsce używali syntezatorów, automatów perkusyjnych i komputerów, a ich muzyka do dziś oparta jest na prymitywnym industrialnym rytmie i brzmieniu w połączeniu z melodyką z lat 80.

https://www.facebook.com/pages/DÜSSELDORF/267666756583471

PANCERNE ROWERY to klasycy tzw. Trójmiejskiej Sceny Alternatywnej. Istniejący z przerwami od 1981 roku zespół to grupa przyjaciół, która wymyślała i wykonywała utwory słowno–muzyczne w dwóch różnych konwencjach: punkowo–awangardowej opartej na swobodnej improwizacji z wykorzystaniem klasycznych instrumentów muzycznych (fortepian, ksylofon, wiolonczela, waltornia, flet, trąbka itd.) oraz grungowej łączącej hipisiarskie marzenia z wojowniczą agresją punka. Obie te konwencje posiadały wspólny mianownik – psychodelię.

https://www.facebook.com/pages/Pancerne-Rowery/398990000269268

RIGOR MORTISS powstał w 1990 roku w Płocku. W ubiegłym roku, po blisko 20 latach ciszy, zespół się reaktywował i pracuje nad nowym materiałem. Jak sami piszą o sobie: „To postrzępione góry lodowe Islandii, bezkresne przestrzenie dalekiej skandynawskiej północy, mariaż osnutego gęsta mgłą świtu w portowej dzielnicy szkockiego Rosyth i industrialnego, upalnego, męczącego popołudnia w Zagłębiu Ruhry. Ich muzyka to podróż przez ponure zakamarki duszy okraszona uderzeniami młota pneumatycznego… Nowy nurt muzyczny: psychodeliczny industrialny minimalizm”.

https://www.facebook.com/pages/Rigor-Mortiss/394919274017705