Koncert charytatywny dla Ireny Jagiełki

plakat-irena_cut-3-01

Wrocławska Niezależna Scena Muzyczna i goście z kraju grają dla wrocławskiej trębaczki Ireny Jagiełki, która zachorowała na toczeń rumieniowaty układowy.

29 września w Starym Klasztorze zagrają: Kormorany w projekcie „Wykluczeni”, Latające Odchody, Krzysztof „Kaman” Kłosowicz i Wojciech Konikiewicz, Robert Brylewski, Zamenhoff oraz PAPADRAM

Bilety: 15 pln – przedsprzedaż, 20 pln w dniu koncertu

Cały dochód ze sprzedaży biletów zostanie przeznaczony na leczenie Ireny Jagiełki.

Toczeń rumieniowaty to jedna z układowych chorób tkanki łącznej (tzw. kolagenoz), których przyczyną jest skierowanie układu odpornościowego przeciwko własnemu organizmowi (proces ten nazywamy autoimmunizacją). Słowo „układowy” bierze się stąd, że dochodzi do uszkodzenia wielu tkanek i narządów. W toczniu rumieniowatym układowym najczęściej zajęta jest skóra, stawy i nerki, ale zmiany chorobowe mogą dotyczyć każdego narządu i tkanki.

1.Kormorany w projekcie „Wykluczeni” – premiera
Kompozytor: Igor Gawlikowski
Grupa Kormorany: Jacek „Tuńczyk” Fedorowicz, Krzysztof „Konik” Konieczny, Piotr „Bluesman” Jankowski, Artur „Gaja” Krawczyk, Andrzej Hejne, Marcin Witkowski, Igor Gawlikowski
„Wykluczeni” to nowy projekt muzyczny zespołu Kormorany – autorów niesamowitych plastyczno-muzycznych happeningów, mistrzów muzyki teatralnej i filmowej. Wydarzenie ma formę eksperymentalnego spektaklu/performance’u muzycznego, w którym zespół zabiera słuchaczy w podróż w czasie do świata słowiańskich przodków. W kosmosie bogów, złośliwych demonów i zagubionych dusz, gdzie życie toczy się zgodnie ze świętym cyklem stwarzania, gdzie każda ludzka czynność miała swoje rytualne znaczenie i była nierozerwalnie związana z pulsującym krwiobiegiem Matki Ziemi – następuje zmiana…

KORMORANY – formacja muzyczna uznawana przez wielu za legendę polskiej alternatywy. Autorzy niesamowitych plastyczno-muzycznych happeningów, mistrzowie muzyki teatralnej i filmowej. Powstała spontanicznie, rozwija się we własnym tajemniczym kierunku i nigdy nie zmieściła się w żadnych klasyfikacjach, nawet jeśli przez wiele lat podporządkowywana była potrzebom teatralnym. Muzyka Kormoranów, chociaż faktycznie wywodzi się z performansu, nigdy nie stanowiła tylko prostego podkładu dla scenicznych działań. Sama w sobie jest tak plastyczna, że równie dobrze nadawałaby się do galerii sztuki jako ‚dźwiękowe obrazy bez ramy’, ‚zmiennokształtne rzeźby muzyczne’ czy ‚instalacje sonorystyczne’. Inne porównanie to ‚muzyka do filmu bez filmu’, ponieważ w tym wypadku to właśnie ona przywołuje wizje i opowiada historie. Te niezwykłe właściwości są zasługą wyjątkowej spółki kompozytorów-wykonawców, którzy od ponad 25 lat spotykają się we wspólnych eksperymentach i poszukiwaniach. Niezależnie od kontekstu, w jakim chciałoby się postawić ich muzykę, Kormorany potrafią zaczarować dźwiękiem.

2. Latające Odchody – koncert po reaktywacji. Wrocławski zespół po wydaniu w 2015 r. albumu „Latające odchody” zawiesił działalność koncertową. Będzie to pierwszy koncert po dłuższej przerwie, już z nowym basistą.

Latające Odchody – kapela punk rockowa działająca od 1989 roku we Wrocławiu. Skład: Szwagier – voc; Szostek – g, voc; Marek ‚Marihuan’ Tymiński – b, voc; Przystanek – voc, bębenek baskijski; Zyzy – dr. Marihuan prowadził wydawnictwo Anti Azbest Tapes w której kolejno wydają taśmy: „Biurokracja 1” (1989), „Biurokracja 2” (1990), „Frówaj 89-91” (równocześnie wydawana w Enigmatic), „Live 88-93” (1993), „Patrz” (1993) i split „Latające Odchody/Autsajder” (1994). Ukazała się też w tym wydawnictwie kaseta z zapisem z koncertu w Laskowicach z 22 czerwca 1991 roku gdzie wystąpiły grupy Zsyp, Dzikie Szmaty, Rebelianckie Parapety i Latające Odchody. W listopadzie 1995 roku realizują materiał we wrocławskim Tuba Studio, który ukazuję się na kasecie zatytułowanej „Bujaj”.

3.Krzysztof „Kaman” Kłosowicz i Wojciech Konikiewicz – koncert dwojga muzyków, którzy mieli okazję kilkukrotnie ze sobą współpracować przez ostatnie 30 lat zwiastuje płytę, która zostanie wydana przez Ritę Baum w grudniu 2016 r.

Krzysztof „Kaman” Kłosowicz – założyciel i lider pierwszej polskiej grupy reagge Miki Mousoleum i zespołu Kaman & The Big Bit z którymi nagrał płyty „Wieczór Wrocławia” i „Białe murzynostwo”. W stanie wojennym nagrodzony przez paryską kulturę. W 2015 nominowany do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej w kategorii muzyka rozrywkowa. Autor min. takich utworów jak „ Zomo na Legnickiej”, „ Radio ( Polityka Kulturalna), „Brytyjscy górnicy”, „Ruski ketchup”, „Walka o pokój” znanych z wykonań takich wykonawców jak Maciej Maleńczuk, Pudelsi i Big Cyc. Bohater filmu „Wrocławski szaman” zrealizowanego przez ATM.

Wojciech Konikiewicz – kompozytor, pianista, gitarzysta, autor muzyki teatralnej i filmowej, grał min. na pierwszej Klausa Mitffocha, współpracował z Tiltem i 52UM. Występował w niezliczonej ilości projektów, wziął udział w nagraniu ponad 100 płyt. Projekty: Free Cooperation, Pinski Zoo, Kopinski & Konikiewicz, Transgroove Trio, Tribute To Miles Orchestra

4. Robert Brylewski – gitarzysta, wokalista, kompozytor, autor tekstów i producent.

Będąc liderem bądź współtwórcą wielu znaczących formacji, Brylewski bez wątpienia jest jedną z najważniejszych i najbardziej wpływowych postaci polskiej muzyki niezależnej. Swobodnie porusza się pomiędzy gatunkami nie unikając eksperymentów. Jeden z pierwszych polskich muzyków punkrockowych i jednocześnie pionier sceny reggae, uczestniczył w niezliczonych projektach muzycznych rozpiętych pomiędzy nowoczesnym jazzem a postindustrialną elektroniką. Współzałożyciel min. takich zespołów jak Kryzys, Brygada Kryzys, Armia, Izrael, Falarek, Max i Kelner, 52UM.

5. ZamenhoffPiotr Wygachiewicz, pseudonim artystyczny Marcelo Zammenhoff lub Marcelo  – polski artysta współczesny, twórca wideo, fotografik, performer, designer, kompozytor. Przedstawiciel polskiego kina offowego i eksperymentalnej sceny electro/synth-pop/noise, a także działacz kultury (niegdyś założyciel pracowni twórczych na ul. św. Jerzego w Łodzi, obecnie działa na rzecz zmiany przepisów dot. przyznawania pracowni oraz stypendiów dla artystów).

6. PAPADRAM – Mistyczny Wehikuł Roots Drums Band PAPADRAM to formacja bębniarska, którą w 1991r. w Wolimierzu, jako kontynuację swojej wieloletniej działalności muzycznej, założył Wiktor Witek Golc – twórca znanych na całym świecie etnicznych instrumentów perkusyjnych i propagator kultury bębniarskiej w Polsce.
PAPADRAM gra własne kompozycje rytmiczne obecnie mocno inspirowane kulturą muzyczną Zachodniej Afryki. Utwory grane są na tradycyjnych afrykańskich instrumentach (zbudowanych przez Wiktora Golca) typu bęben djembe, dun duny, bębny szczelinowe, talking drums, kpanlogo. Oprócz wymienionych zespół koncertuje także na congach, berimbau, cuicach. Wyróżnikiem formacji jest rozbudowana sekcja basowa grana na tzw. „trójnogach” – bębnach pomysłu Wiktora Golca oraz wielkim bębnie basowym żartobliwie nazywanym Grubą Bertą.
Podczas dwudziestu lat istnienia PAPADRAM współpracował m.in. z: Jerzym Słomą Słomińskim, Mateuszem Pospieszalskim, Włodzimierzem Kiniorskim, Januszem Stokłosą, Januszem Józefowiczem (przy musicalu „Piotruś Pan” w Teatrze ROMA w Warszawie), Kazikiem Staszewskim (wspólna płyta inspirowana muzyką Toma Waitsa), Jackiem Bieleńskim, Jackiem Kleyffem, Jerzym Pilchem, Józefem Skrzekiem, Teatrem Klinika Lalek, Teatrem Muzycznym CAPITOL we Wrocławiu…

29.09.2016 czwartek,

Stary Klasztor, ul. Purkyniego 1, Wrocław

Godz. 19 – otwarcie drzwi

Godz. 20 – start

Bilety: 15 pln – przedsprzedaż , 20 pln w dniu koncertu

Bilety dostępne w klubie Stary Klasztor w godz 15.00 – 20.00 codziennie w wyjątkiem poniedziałków

rezerwacje: bilety@o2.pl